Lek med döden
av
Ulla Trenter,
Helena Sigander,
Bertil Falk
Min syster Mia ville leka mördarleken med mig. Jag skulle sticka kniven i magen på hennes kille. Jag tyckte det lät kul.
Den gamla damen såg mot sin grannes hus. En skugga rörde sig bakom gardinen. Var det en mördare som smög därinne, undrade hon och hämtade en stekpanna.
I London träffar Janet sin gamla arbetskamrat. – Var har din pojkvän tagit vägen? frågar han. Jag har inte sett honom i stan på flera år. Janet hör kamratens röst som i en dimma.
I Lek med döden visar deckarförfattarna Helena Sigander, Ulla Trenter och Bertil Falk att kvinnor kan vara farliga, onda och rädda.
Relaterade länkarProvläs ett längre stycke ur boken
Fakta
Författare: Ulla Trenter, Helena Sigander, Bertil Falk
Nivå: 2 - Lättare
Genre: En Lätt Pocket
ISBN: 9789170533358
Utgivningsår: 2011-02-01
Bindningstyp: Lätt Pocket
Antal sidor: 114
Vi rekommenderar även
Plötsligt tändes ljuset igen.
Britta blev lugn.
Spisplattan skulle snart vara varm
under kastrullen med kaffet.
Hon behövde verkligen en kopp
för att lugna nerverna.
Just när det började ryka lätt från kaffet,
ringde det på dörren.
Britta suckade irriterat
men hon ställde ifrån sig kastrullen
och gick och öppnade.
En stor man i svart jacka stod på trappan.
– Hej, sa han. Jag var här förut
och ringde på men ingen öppnade.